PILATO TEISMAS IR YDŲ TAUTOS KALTĖ
Evangelijos dėsto, kad Kristus buvo nukryiuotas ydų, nepaisant Pilato
(Piloto) noro Jį igelbėti. Paprasti tikintieji net neįsivaizduoja, kokį vėrį laiko Kristaus gelbėtoju, kad tai nesiderina su ilikusiais duomenimis apie Pilato iaurumą ir amoralumą. Tačiau tikint Evangelijų pasakojimu, įdomiausia yra ne tai, bet kokiu stebuklingu būdu
vos 100 monių minia (daugiau prie pretorijos ir nebūtų sutilpę,
be to, kas visiems praneė per televiziją ar SMS apie Pilato teismą, ir dar ventės ivakarėse?) sugebėjo utraukti kaltę u nukryiavimą milijonams nieko apie tai neinojusių monių.
Jei visi ydai jau inojo apie J-ūa ir Jo nekentė, kaipgi
tuomet tik po 50 dienų vien tik Jeruzalėje radosi apie tris tūkstančius krikčionių (o kur dar provincija ir pagaliau pats centras
Galilėja)??? plg. Lietuvą, kur krikčionybė buvo
įvesta tik XIV a. po teritorinių netekčių bei gudriam Jogailai atsiradus.
Ar neatrodo, kad saujelės nusidėjėlių auksmas, neva galėjęs udėti kaltę visai milijoninei tautai, yra paprasčiausias antisemitinis marazmas?
Dar pamąstykime apie įrodymą: pagal Mato 27:25, nusidėjėliai aukė
Jo kraujas ant mūsų ir mūsų vaikų!
Net Benediktas XVI ta proga pareikė, kad D-vas gailestingas atleisti kaltę, nors prie ios (atsipraau, PRIVALOMOS pagal Evangeliją nesąmonės) pridūrė dar ir tiesos odį (sk. toliau apie prasmę).
Kurie ne katalikai, net
apgailestauja, kaip toks sakinys neva paskatino pasaulinį
antisemitizmą. Vadinas, jiems jis nepriimtinas! Taip kalbėdami jie
nepastebi Jono Evangelijos antisemitizmo (Jūsų tėvas
velnias, Jn 8:44, kontekstas leidia suprasti pravoslavikai,
kad sakoma visai tautai, ne vien jos vadams) ir net ne vien Jono
plg. Mato 8:12: O Karalystės sūnūs bus imesti į iorės tamsą, ten bus verksmas ir dantų grieimas
vad. Pakeitimo reorija tt., tt.). Taigi i protestantų, kurie sustabmeldino raidę, maiauisiai reikia tikėtis suvokimo.
Abejonės ar net dalinis teksto neigimas
ne nuodėmė,
jei susiduriama su akivaizdiu absurdu, neva saujelės monių riksmas
gali udėti imtmečių kaltę milijonams visos tautos
monių.
Problemos esmę sudaro dviejų sluoksnių
buvimas Evangelijose: pirminio ydų ir vėlesnio nuo ydų karuose nukentėjusių Romos alininkų graikų, kurie Romos karų su Judėja metais
(66135) jas kūrybikai daugino perrainėdami.
Viena yra Geroji inia, kuriai priklauso Kalno pamokslas,
darnoje su juo esantys Kristaus pasakymai ir pranaystes atitinkanti
pati Jo Auka ant Kryiaus.
Kita akivaizdiai abraominiam pasauliui neįmanomi dalykai, kaip Kraujo gėrimas (ne juo lakstymas!
plg. Matą (26:28) ir visai kitaip pas Luką (22:20) apie Taurę, kurios (t.y. Kančios) gėrimo esmė aikiai isakyta Zavdćjo
(Zebediejaus) sūnų motinai (Mt 20:2023). Draudimas
gerti kraują pasirodė graikams itin nesuvokiamas, nes viso neydiko pasaulio pagonims kraujo gėrimas labai sveikas, o ką pasakytum apie Paties Kristaus Kraują! Arba plg. aikiai graikikus kilometrinius palyginimus, kaip apie imintingą skolinimo kvitų padirbėją
(Lk 16:19) arba palūkininkavimo pagyrimą (Mt 25:27).
Kol krikčionys laikysis graikų priveltos mitologijos, tol tik į naudą
teologams ateistams.
Pauliaus laikais, kada dar necirkulkiavo jokios Evangelijos, krikčionybė jau buvo autentika, o tai:
dalyvavimas (kartu nusikryiavimas, Gal 2:19) Aukojamame Kristaus Kūne totaliai atperkant kiekvieną,
prisipaįstantį kaltu nuodėmėmis dėl Pralieto Kristaus Kraujo. Kuris nepripaįsta savęs kaltu, ant kurio ir jo nelaimingų vaikų to Kraujo nėra,
tas aminai uvęs (plg. provaizdį, kada monės turėjo būti lakstomi aukos krauju ventykloje:
I 29:21, Kun 14:7, o iki tol visų ydų aplakstymą krauju sudarant
Sandorą prie Sinajaus kalno: I 24:8, Hebr 12:24).
Graikikas klodas aptemdė į suvokimą perkėlęs kaltę į ydus, nors, be abejo, ydų Karalius ir pasaulio Iganytojas visų pirma pasiaukojo u
pirminę D-vo Tautą, nes būtent į ją turi būti priimti viso pasaulio monės (tegu nesiiauia, kad pirmieji
ydai, nuo pavadinimo niekas nesikeičia).
Taigi matome, kad kita vertus, odiai Jo Kraujas ant mūsų ir mūsų vaikų yra didiai prasmingi.
Nuodėmė yra abejoti tuo, kuo nėra jokio pagrindo abejoti.
Nėra abraominei tikrovei prietaraujančio fakto, kuris būtų nesuderinamas su Pilato teismu, su Erodo
Antipos buvimu Jeruzalėje, su siuntimu pas Erodą, su Viepaties pajuokimu karaliumi, su Judo asmeniu, kuris greičiau ne mokinys idavikas, bet romėnų valgas pas ydus,
buvęs gerai inomas Kajafai (Kajafui). Nėra pagrindo abejoti garsiaias Kajafos odiais Geriau, kad vienas mirtų u mones nei visa tauta ūtų, jie net raktiniai.
Kita vertus, dar nuo 1949 m. mokslas kelia pagrįstą mintį, kad Jeūa
Baraba, Tėvo Sūnus, t.y. J-ūa Bar-Abba, ir yra idvejintas Kristus, istūmus jį į ydus, kaip nusikaltėlį, kurį neva pasirinko ydai. Bar-Abbos vardas
Jeūa buvo Banyčios paalintas i teksto, bet jo buvo neįmanoma paalinti i rankračių!
Lygiai taip, nelabai garsus mokinys populiariausiu vardu Jehūda (jis
netinkamai priekaitauja Kristui, kodėl Tas ketina apreikti Save mokiniams, bet ne pasauliui, Jn 14:22), idvejintas į idaviką, nes vardas reikia
judėjas=ydas, o tai labai tiko antisemitams graikams, kad ydai būtų laikomi idavikais. Nė kiek nėra pagrindo abejoti, kad tikrasis (romėnų informatorius?) Jehūda gavo i Kajafos 30 sidabrinių (nors u juos pirktos emės istorija nesutampa Evangelijoje ir Apatalų
darbuose ir toks nesutapimas tikriausiai ir rodo, kad mokinio idaviko
siuetas paimtas i liaudies padavimų).
Bandymas rekonstruoti įvykius neantisemitikai nėra neįmanomas.
J-ūa tikrai buvo minių paskelbtas Karaliumi ir įengęs su miniomis į ventyklos
teritoriją, padarė ten tvarką, o apsauga nedrįso įsikiti prie galingą minią. Kajafa puolė į paniką, kad dėl minios, skelbusios karalių, bus, kaip ir kalbėjo kiti, imestas i vadovavimo, kurį perims romėnai, o jį patį gal ir nubaus mirtimi. Todėl jis paskubėjo nusiųsti jam inomą romėnų valgą Jehūdą pas Pilatą su atgaila u sukilėlius jo ventykloje praydamas duoti Jehūdai pusę kohortos karių (manipulą) maitininkams suimti. U tai Jehūda dar gavo i jo ir tuos 30 sidabrinių.
Rezultatas buvo tas, kad pas Pilatą buvo atvestas J-ūa su mokiniais, o ne ginkluotų sukilėlių dalinys. Pilatui
paklausus, kur jų ginklai, jam buvo parodytas Petro kalavijas ir vergas, kuriam buvo juo nukirsta ausis.
O paklausus apie ausį, buvo atsakyta, kad maitininkų vadas ją tuoj
ir pagydė.
Tokie sukilėliai vertė Pilatą nusijuokti ir jis paklausė J-ūa, kurgi jo kariai ir karalystė. Tam prabilus apie Tėvą ir Dangaus Karalystę, Pilatas dar labiau pralinksmėjo, paleido mokinius, o J-ūa nusiuntė pas Erodą.
is pasakojimas juo labiau nesuteikia pagrindo abejonėms.
Grąinus Kristų karaliaus drabuiais, Pilatas jau buvo įsitikinęs, kad tai vietiniai ydų nesutarimai ir sakė, kad paleidia J-ūa Tėvo Sūnų (J. Bar-Abbą) nerasdamas jokio pavojaus Romos valdiai. Matydamas, kad sumanymas lunga ir jis rizikuoja net nenusikratyti J-ūa, Kajafa su alininkais ėmė aukti, kad J-ūa turi mirti pagal ydų Įstatymą. Tuo pat metu būtent Kristaus alininkai ėmė skanduoti
minioje Paleisk Tėvo Sūnų! Tėvo Sūnų!
Tada Pilatas sakė kajafininkams: Jei taip norite, patys ir
nubauskite! t.y. LEIDO ydams patiems vykdyti miries nuosprendį prietaraujant
nustatytai romėnų tvarkai. Nenorėdami pralaimėti ir bijodami dalyvauti paeidiant romėnų
įstatymus Kajafos alininkai prigąsdino Pilatą, kad skųsią jį Romai, kaip nesielgiantį pagal
potvarkius ir dar pataikaujantį mogui, skelbiančiam save karaliumi, pridurdami
[Tai ne tavo (Pilato) bėda, nes] JO KRAUJAS ANT MŪSŲ IR MŪSŲ VAIKŲ!
is argumentas ir suveikė, nes Pilatas jau ir taip buvo pagarsėjęs įstatymų paeidimais bei kyininkavimu, o ydai turėjo patyrimą skųstis Romai. Bet nusileidęs, Pilatas iliejo savo PANIEKĄ ydams ir asmenikai Kajafai liepdamas
pritvirtinti prie Kristaus kryiaus ne lentutę su kaltės
pavadinimu, bet uraą ydų karalius.
Taigi esmė ilaikyta be akivaizdaus graikiko antisemitinio marazmo, kada visa tauta kaltinama D-vo nuudymu dėl saujelės rėksnių. Tai ne bandymas
reviduoti Evangeliją, bet bandymas autentikai be prietaravimų suvokti Tekstą. Teksto atlkūrimas yra normali filologinė procedūra.
IVADOS
Nėra pagrindo traktuoti Kristaus nukryiavimą
kaip ydų tautos valios apraiką. Prieingai, 50 dienų po nukryiavimo
tūkstančiai ydų prisijungė prie Jo Bendruomenės vien tik Jerūalaime.
Vietiniai ir Azijos graikai prisijungė vėliau, bet romėnų pradinėje
stadijoje beveik nebuvo. Tuo metu ydų Banyčios augimo tempai nebuvo
menkesni nei bet kur
kitur u Palestinos ribų. Nepaisant to, melas apie ydus, kurie umuė
Jėzų tapo organine tradicinės krikčionybės dalis tokiu laipsniu, kad
Nikėjos ipainimas I TIKRŲJŲ reikia tai ką:
Necatus a Judeis in cruce
sub Pontio Pilato - Valdant Poncijui Pilotui ydų nuudytas ant kryiaus
tai kodėl per du
tūkstantmečius ydai tapo
krikčionių atstumti nuo J-ūa. tai kodėl tradicinė
krikčionybė ir jos pagimdyta pasaulinė civilizacija yra antisemitinė i pagrindų, o
tai neivengiamai vedė į genocidą, Hitlerį ir Auvicą.
|