Mesijinis tikėjimas yra apaštalinis ir iš esmės
ikinikėjiškas nepaisant dogminės įvairovės tarp dabartinių mesijinių žydų. Neilgam (ką reiškia D-vui kažkokie
1600 metų?) jis buvo nunykęs tarp žydų, ypač po to, kai 325 m. Romos
imperatoriaus Konstantino iniciatyva buvo sušauktas visuotinis Bažnyčios
susirinkimas Nikėjoje.
Laiške
susirinkimui imperatorius prakeikė žydus (plg.
Gen=Berēšīt 12, 3!),
kaip D-važudžius.
Konstantinas buvo sušaukęs susirinkimą arijonizmui pasmerkti, tačiau pats vėliau
pasikrikštijo pas arijonų vyskupą. Tai rodo jo nesusigaudymą tikėjimo
dalykuose ir leidžia įtarti, kad tikru laiško autoriumi galėjo
būti imperatoriaus draugas Eusebijus Kesarietis, plg. laiško tekstą su
tokiais „teologiniais“ tautos įžeidimais, kurie vargu ar būtų atėję į
galvą profesionaliam kareivai Konstantinui:
„... pirmiausiai visiems pasirodė
negarbinga, švenčiant šią iškilmingiausią
[Velykų] šventę,
laikytis papročio žydų, kurie, bjaurūs niekšai! susitepę rankas šlykščiu
nusikaltimu, pelnytai apakinti aptemus jų protui. /.../ atiduodu
jūsų išmintingai įžvalgai, kad per uolumą ir maldas, niekaip nebūtų
leista išniekinti jūsų proto tyrumo bent kuo nors susiderinant su šių išgamų
papročiais /.../ kad neturėtume nieko bendra su šių mūsų Viešpaties
išdavikų ir žudikų darbais.“
Tai ne tik žydų pakeitimo pagonimis Bažnyčioje
teorijos pradžia. Tai yra ir nusikaltimas pakeičiant pirminę apaštalų Bažnyčią
naujai įsteigta genčių Bažnyčia remiantis galbūt paties Eusebijaus
falsifikacija. Jis išvardija 15 žydų vyskupų Jeruzalėje iki jos sugriovimo,
kuomet Palestinoje tada jau būta dešimtys tūkstančių žydų krikščionių.
Jie visi buvo romėnų pagonių išvaryti arba išnaikinti, kaip maištininkai,
o Eusebijus ir mini maištininkus neva gavus pelnytą bausmę, kaip ir Jeruzalė,
pervadinta Aelia Capitolina (Kapitolijaus velnio vardu – nieko sau krikščionis
tas Eusebijus!) O juk
maištininkai darė tą patį, ką ir makabėjai, kodėl čia „dvigubas
standartas“? Juk Eusebijus nemotyvuoja Kristaus atmetimu, Lk 19:44, bet tik
rodo proromėnišką imperinę poziciją, kitaip tariant, jis sako Konstantinui:
tai ne mes, graikai ir romėnai, išpažįstantys Kristų, buvome imperijos
priešai, bet jie, tie prakeikti žydai! Nesuprantama, kodėl tuomet jis
padaro išimtį Pačiam J-šūa, Jo Motinai, mokiniams ir dar porai dešimčių
asmenų – negi jie nebuvo žydai?
Panašu, kad naujai įsteigta konstantininė genčių (hebr. gōjīm) Bažnyčia
iškilo romėnų išblaškytos pirminės krikščionių Bažnyčios sąskaita ją
paneigdama, ištrindama net jos atmintį, sutapatindama ją su visa žydų
tauta, neva d-vžudiška, kad priskirtų sau jos darbus ir nusikratytų
konkurencijos kartu su ST pranašystėmis (neva „panaikintomis“). Toliau Istorijoje
Eusebijus pamini ebionitus, kaip tamsią žydų sektą, nors tuo vardu vadinta
daugybė išblaškytų skirtingų žydų krikščionių iki pat VII a., naujai
įsteigtos Bažnyčios išstumtų taip, kad galų gale turėjo ištirpti
daugiausia tarp krikščionių sirų, o tai ir buvo pirmųjų Kristaus sekėjų,
Jokūbo ir Petro krikščionių, pabaiga.
Dar vykstant judėjų karams su romėnais,
ypač po 115–117 m. Kitoso karo, prasidėjo kruvini etniniai konfliktai
tarp žydų ir pagonių graikų. Romos imperijos pagonys ėmė suvokti žydus
kaip priešus. Tie, kurie buvo priėmę krikščionybę, pradėjo sparčiai
tolti nuo žydų ir nenorėjo būti Romos valdžios painiojami su jais:
tai buvo itin pavojinga, nes valdžia persekiojo juos už atsisakymą
atnašauti įstatymines valstybines aukas, o juk tai ir buvo pamatinė
pačių žydų karų priežastis! Romos ir Aleksandrijos pagonių kilmės
krikščionys vengdavo rinktis per šabatus, kad nebūtų palaikyti žydais
Jie tik svajojo, kad persekiojimai liautųsi ir jie galėtų laisvai
gyventi kaip imperijos patriotai. Gausios pirmosios žydų Bažnyčios
prisiminimas galėjo tik sutrukdyti „kompromituojančių“ „žydų
papročių“ (t.y. D-viškų Toros įsakymų) atmetimą, nes pats tas
atmetimas buvo pateisinamas tuo, neva visa žydų tauta atmetusi Mesiją.
Būtent tada Naujojo Testamento tekstuose ir ima rastis ideologiniai
perrašinėtojų pakeitimai bei interpoliacijos, dėl kurių neišliko
net pirminių autentiškų Evangelijų. Pvz., Jono Evangelija jau ištisai
antižydiška, pašaliniam neįmanoma net įtarti, kad JHS ir mokiniai būtų
žydai (šis žodis vartojamas tik neigiamai, tik kalbant apie priešiškus
„farisiejus ir sadukėjus“, o dažnai net ir pakeičiant „žydais“
jų paminėjimą kitose Evangelijose), o iš Marko Evangelijos 13:18
akivaizdžiausiai yra išmesti žodžiai „arba per Šabatą“.
Konstantinas baigė krikščionių persekiojimus, bet kokia kaina? Jis
prakeikė žydus, o tuo legalizavo visą iki tol susikaupusį
antisemitizmą, paneigdamas ir visą autentišką apaštalinę žydų
krikščionių tradiciją.
Žydų ostracizmas taip pat buvo ir senovinio institucionalizmo pasėkmė,
t.y. požiūrio, pagal kurį tikėjimo priėmimas
arba atmetimas tautoje yra tautos vadovų reikalas. Net jei ir 99 % visų žydų
būtų priėmę JHS Israelio Mesiju, tačiau karalius ir aukštieji
kunigai nebūtų, vis tiek visa tauta būtų tapusi
prakeikta, kaip D-važudžiai. Šis ostracizmas labiausiai pravertė naujam
klerikaliniam krikščionių elitui, ypač Palestinoje,
kurioje apaštalinės žydų Bažnyčios grąžinimas nebūtų išėjęs į asmeninę
naudą nė vienam
naujam vyskupui iš graikų kolonistų. Tuo metu tebevyko
kruvini kolonistų ir likusiųjų žydų konfliktai, kurie tęsėsi iki
pat arabų atėjimo 7-ajame amžiuje,
o Konstantinas tik sugriežtino ankstesnius antižydiškus imperijos įstatymus.
Kita vertus, vykstant Bar Kochbos sukilimui, žydai krikščionys patys
nelabai tiko būti tautos gynėjais: jie negalėjo dalyvauti sukilime jau
vien todėl, kad Bar Kochba buvo paskelbtas mesiju, o jie jau buvo priėmę Mesiją JHS. Sukilėliai savo ruožtu nenorėjo
matyti žydų krikščionių.
Romėnams numalšinus sukilimą 135 m., žydai krikščionys buvo
susitelkę Peloje Dekapolyje, kur būdami žydų mažuma,
neturėjo pakankamai jėgų atsiginti nuo gausėjančių graikų
kolonistų. Tad visų pirma jie masiškai bėgo į ramesnes Siriją ir
Arabiją, vėliau įsiliedami į Sirų Aramėjų Bažnyčią bei įvairias Mažosios Azijos ir Arabijos
krikščionių grupes. Tėvynėje
nebeliko nė vieno vyskupo žydo, atrodė lyg visa pirmoji Bažnyčia būtų
„išgaravusi“.
Nikėjoje 325 m. naujai įsteigtoji nežydų Bažnyčia pradėjo nuo to,
kad prakeikė visus žydus D-važudžiais, išskyrus keliasdešimt žinomesnius
asmenis. Nuo tol žydai turėjo įsilieti į pagonis, bet ne pagonys įeiti
į Naująją Sandorą pirminėje Bažnyčioje. Kitaip jie turėjo likti
prakeikti.
Tad ar verta stebėtis, kad mūsų dienomis daugybė buvusių krikščionių
atmetė „žydų D-vą“: Tai ne mūsų D-vas, mes turime savus
dievus! Tokia tad yra loginė antižydiškos Eusebijaus pozicijos
pabaiga: keliasdešimt asmenų, Eusebijaus „rezervuotų“ savo naujajai
europinei Bažnyčiai, Europai jau nebereikalingi visai.
Beprasmiška tolesne iškrypusia krikščionybės raida kaltinti net
nepakrištyto neofito imperatoriaus: Konstantinui rūpėjo ne tiek pats
tikėjimas, kiek imperijos sutvirtinimas sėkmingai išbandymus
atlaikiusia plintančia nauja religija. Priešingai, yra pagrindo įtarti
kelis asmenis, ruošusius 325 m. pirmąjį Bažnyčios Susirinkimą Nikėjoje
(iš tikrųjų – antrąjį po apaštalinio Jeruzalėje!), sunkiai
nusikaltus Kristui. Niekas negalėjo iki tokio laipsnio amžiams
atstumti žydus nuo Jo, kaip tai jiems puikiai pavyko. Nė vienas „ebionitas“
nebuvo pakviestas į Susirinkimą: jie visi iš anksto jau buvo
pasmerkti „eretikais“ be jokių svarstymų.
Kaip
pasekmė, Nikėjos susirinkimas panaikino žydų kalendorinį skaičiavimą Velykų dienai
nustatyti nisano 14-ąją. Todėl jau
vienas iš artimesnių paskesnių regioninių Bažnyčios susirinkimų (Laodikėjoje
364 m.) uždraudė krikščionims švęsti Šabãtą
(bet plg. Mt=Mattāj
24:20 !), kartu atmesdamas ir tam skirtą D-vo įsakymą
(Ex=Šemōt
16:22, 23:12), kaip ir kitas Paties D-vo Toroje įsakytas
„žydų šventes“.
Visa tai verčia labai susimąstyti, ar 325 m. naujoji nežydų Bažnyčia
(drauge su savo paveldėtojais, vienas kitą 1054 m. prakeikusiais Romos
– Konstantinopolio dvyniais bei visais paskesniais protestantiškais
ir kitais tebesusiskaldančiais atsišakojimais – tikra Gen=Berēšīt
12:3
bausmė!) iš viso galėtų būti vadinama apaštaline. Ar ji galėtų būti apaštalinė vien dėl
hierarchinio rankų uždėjimo perimamumo nuo apaštalų, kurių Bažnyčią
ji ir išdavė po daugybės nenutrūkusių rankų uždėjimų?
(Dėl tokios pat antijudėjiškos protestantų kilmės prisiminkime
Martyną Liuterį, kuris pirmasis pavertė romėnų imperinį - bažnytinį
antijudaizmą vokišku rasiniu antisemitizmu, siūlė persekioti
žydus be gailesčio, uždėti žydams priverčiamuosius darbus, deginti
žydų sinagoga, naikinti
religinius raštus
, t.y. www.resist.com/Instauration/OtherPubs-20120723/TheJewsAndTheirLies-Luther.pdf–
deja, dėl šiuolaikinio buko
demokratinio totalitarizmo visame internete šis angliškas
vertimas kartais prieinamas tik šioje niekšų rasistų ir krikščionybės priešų
svetainėje, atsiprašome!)
Vis dėlto nereikia abejoti, kad senosiose konstantininėse bažnyčiose
Kristus gelbėjo ir tebegelbėja tikrus krikščionis pagal jų ištikimybę
ir meilę Jam, o tai padėjo pildyti buvusių pagonių skaičių D-vo
Karalystėje per visus paskesnius šimtmečius.
Į
pradžią
|