Mesijiniam žydui negalioja Benedikto XVI tradiciniams krikščionims
mestas priekaištas: „Iš Pauliaus teologijos vienpusiško aiškinimo
plaukiantis vienašališkas požiūris į Įstatymą trukdo pamatyti
Izraelio džiaugsmą dėl D-vo valios pažinimo ir galimybės šia valia
gyventi“ („Jėzus iš
Nazareto“, I, p. 233) – plg. „Ne panaikinti [Toros ar Pranašų]
atėjau, bet vykdyti“ (Mt 5,17).
Mesijinis judaizmas, pripažindamas
Sandorų pakeitimą, išsaugo pamatinę Toros reikšmę, ypač pabrėžiant
įsakymus, D-vo vadinamus amžinais, ir atmetant bandymus aiškinti tai
perkeltine prasme. Visi įsakymai tebegalioja, „kol viskas išsipildys“
(Mt 5,18), tik dalis jų vykdoma Paties JHS (pvz., Šventyklos
reikalaujantys įsakymai dėl aukų, nes JHS Pats yra Šventyklą, o Jo Auka atstoja visas kitas
aukas).
Evangelijos surašytos Viešpaties J-šūa Pasakymų pagrindu ir išreiškia
Jo Kraujyje sudarytos Naujosios Sandoros esmę, kaip Tora – Sinajaus
Sandoros esmę.
Sinajaus Sandoros Raštų Naujojoje Sandoroje tęsinys yra Apaštalų
darbai, o Pranašų – Apreiškimas šv. Jonui (Jochananui).
Apaštalų laiškai yra Naujosios Sandoros midrašai (praktiniai
pamokymai). Iš jų mesijiniams tikintiesiems svarbiausi yra
Hebrajams
(visiems žydams,
trumpa mesijinė Šventojo Rašto egzegezė liudijant JHS),
Ja‘akovo (Jokūbo) (mesijiniams žydams diasporoje),
Pauliaus Romiečiams 11-as
skyrius ,
o mesijiniams žydams ir nežydams
– Galatams.
Tačiau ypač
pastarasis gali būti suprastas kaip prieštaringas poleminis,
ekstremistiškai neigiantis nuteisinimą darbais, ne vien tikėjimu (bet
plg. Jok 2,24-46), todėl jam tinka 2 Pt 3,16
pastaba.
Petro, Jono ir Jehūdos (Judo)
laiškai yra adresuoti mesijiniams žydams ir nežydams.
Laiškai, adresuoti nežydams (Romiečiams, Korintiečiams
tt.) nėra tiek aktualūs mesijiniams žydams.
Kas dėl garsaus Pauliaus tvirtinimo 2 Timotiejui 3:16 („Visas Raštas“), jis priklauso laikotarpiui iki NT kanono atsiradimo ir pasakytas tik apie Hebrajišką Bibliją (plg. Apaštalų darbus 15:21), kai mums žinomos Evangelijos tuo metu dar net nebuvo.
(Žr. tradicinį nemesijinį,
bet helenistinį NT dėstymą
Parašot seka).
Atgal