Šventasis Raštas

Mesijiniam žydui negalioja Benedikto XVI tradiciniams krikščionims mestas priekaištas: „Iš Pauliaus teologijos vienpusiško aiškinimo plaukiantis vienašališkas požiūris į Įstatymą trukdo pamatyti Izraelio džiaugsmą dėl D-vo valios pažinimo ir galimybės šia valia gyventi“ („Jėzus iš Nazareto“, I, p. 233) – plg. „Ne panaikinti [Toros ar Pranašų] atėjau, bet vykdyti“ (Mt 5,17). 
Mesijinis judaizmas, pripažindamas Sandorų pakeitimą, išsaugo pamatinę Toros reikšmę, ypač pabrėžiant įsakymus, D-vo vadinamus amžinais, ir atmetant bandymus aiškinti tai perkeltine prasme. Visi įsakymai tebegalioja, „kol viskas išsipildys“ (Mt 5,18), tik dalis jų vykdoma Paties JHS (pvz., Šventyklos reikalaujantys įsakymai dėl aukų, nes JHS Pats yra Šventyklą, o Jo Auka atstoja visas kitas aukas). 
Evangelijos surašytos Viešpaties J-šūa Pasakymų pagrindu ir  išreiškia Jo Kraujyje sudarytos Naujosios Sandoros esmę, kaip Tora – Sinajaus Sandoros esmę. 
Sinajaus Sandoros Raštų Naujojoje Sandoroje tęsinys yra Apaštalų darbai, o Pranašų – Apreiškimas šv. Jonui (Jochananui). 


Apaštalų laiškai yra Naujosios Sandoros midrašai (praktiniai pamokymai). Iš jų mesijiniams tikintiesiems svarbiausi yra
 
Hebrajams (visiems žydams, trumpa mesijinė Šventojo Rašto egzegezė liudijant JHS),  
Ja‘akovo (Jokūbo)
  (mesijiniams žydams diasporoje),
Pauliaus Romiečiams 11-as skyrius

o mesijiniams žydams ir nežydams – Galatams
Tačiau ypač pastarasis gali būti suprastas kaip prieštaringas poleminis, ekstremistiškai neigiantis nuteisinimą darbais, ne vien tikėjimu (bet plg. Jok 2,24-46), todėl jam  tinka 2 Pt 3,16 pastaba.

Petro, Jono ir Jehūdos (Judo) laiškai yra adresuoti mesijiniams žydams ir nežydams.
Laiškai, adresuoti nežydams (Romiečiams, Korintiečiams tt.) nėra tiek aktualūs mesijiniams žydams.

Kas dėl garsaus Pauliaus tvirtinimo 2 Timotiejui 3:16 („Visas Raštas“), jis priklauso laikotarpiui iki NT kanono atsiradimo ir pasakytas tik apie Hebrajišką Bibliją (plg. Apaštalų darbus 15:21), kai mums žinomos Evangelijos tuo metu dar net nebuvo.

(Žr. tradicinį nemesijinį, bet helenistinį NT dėstymą Parašot seka).


Atgal